Hudební výchova na naší škole není jen o zpěvu a poslechu hudby – je to prostor pro společné prožívání, spolupráci a radost z tvoření. V rámci společných hodin hudební výchovy se pravidelně setkávají žáci různých tříd, aby si společně vyzkoušeli rytmizaci, zpěv i hru na Orffovy nástroje.
Orffovy nástroje, jako jsou xylofony, tamburíny, dřívka nebo ozvučná dřívka, umožňují zapojení všech žáků bez ohledu na jejich hudební zkušenosti či schopnosti. Díky jednoduchému ovládání a příjemnému zvuku se děti rychle orientují a s radostí se zapojují do společného muzicírování.
V hodinách se zaměřujeme na rozvoj rytmického cítění, koordinace a spolupráce. Žáci se učí vnímat tempo, střídat se v rytmických vzorcích a reagovat na pokyny učitele i spolužáků. Rytmizace je často propojena s pohybem, což přispívá k celkovému rozvoji motoriky a vnímání hudby celým tělem.
Velkým přínosem těchto hodin je také posilování sociálních vazeb mezi žáky. Společné muzicírování podporuje vzájemný respekt, naslouchání a radost ze sdíleného zážitku. Každý žák má možnost vyniknout a přispět svým dílem k výslednému hudebnímu projevu.
Hudební výchova se tak stává nejen prostředkem k rozvoji hudebních dovedností, ale i cestou k posílení sebevědomí, spolupráce a radosti z tvořivosti.